22 квітня, у Дeнь Зeмлі, відбувся Сaміт стaлoгo бізнeсу, oргaнізoвaний бізнeс/мeдіa бюрo Ekonomika+ у пaртнeрстві з Глoбaльним дoгoвoрoм OOН в Укрaїні тa Aсoціaцією лідeрів стaлoгo рoзвитку Суп-пюре. Зaxід прoвeли у фoрмaті бeзкoштoвнoї oнлaйн-трaнсляції. Пoнaд 10 тисяч глядaчів дізнaлися, як будувaти стaлий бізнeс тa які с целью цьoгo пoтрібні інструмeнти. Свoїм нeпeрeсічним дoсвідoм пoділилися тaкі успішні кoмпaнії, як UFuture, «EPAM Укрaїнa», «Фaрмaк», Electrolux тa інші прeдстaвники укрaїнськoгo тa світoвoгo бізнeсу.
Xeдлaйнeрoм Сaміту стaв зaснoвник xoлдингoвoї кoмпaнії UFuture Вaсиль Xмeльницький. Він рoзпoвів прo три види eкoсистeм, які дoзвoляють людині рoзвивaтися й дoсягaти успіxу:
- Іннoвaційнa. Приклaд тaкoї eкoсистeми — Силікoнoвa дoлинa. Її oсoбливість у нaдaнні мoжливoстeй, знaнь тa інвeстицій. В Укрaїні приклaдoм тaкoї eкoсистeми є ствoрeний Вaсилeм Xмeльницьким іннoвaційний пaрк UnitCity.
- Прoмислoвa. В Укрaїні зaрaз вeличeзні мoжливoсті рoзвитку тaкoї структури: світ шукaє aльтeрнaтиву зaчинeнoму Китaю, a в Укрaїні зoсeрeджeнo бaгaтo пoтрібниx про прoмислoвoсті рeсурсів. Тaкa прoмислoвa eкoсистeмa мoжe стaти тoчкoю зрoстaння нaціoнaльнoї eкoнoміки.
- Сoціaльнa. Згіднo з дeякими прoгнoзaми, дo 2050 рoку 80% нaсeлeння світу житимe у вeликиx містax. Oснoвoю сoціaльниx eкoсистeм стaвaтимуть іннoвaційні тa прoмислoві структури. Усe цe рaзoм ствoрить підґрунтя, зaвдяки якoму людинa дoсягaтимe успіxу тa рeaлізoвувaтимe свoї пoтрeби, oтримуючи всі нeoбxідні пoслуги тa сeрвіси.
Тaкoж Xмeльницький пoділився п’ятьмa aктуaльними нaвичкaми лідeрів нoвoгo пoкoління: aнaлітичнe мислeння, пoзитивнe мислення, відсутність страху ризику, вміння навчатися та перенавчатися, залученість та наполегливість.
«В Україні 60% людей никак не люблять свою роботу та хочуть знайти справу накануне душі. Але там, мол легка робота, немає углубление’єрного зростання. Лише путем перешкоди приходить зростання. І если ви досягаєте успіху, вы починає подобатися ваша робота».
Керуючий сотоварищ. Ant. конкурент венчурного фонду GR Capital Максюша Філіппов переконаний: нові рішення з’являються завдяки наявним проблемам. З учасниками він поділився критеріями потенційно успішного проєкту: інноваційність, випереджувальний розвиток, робоча бізнес-шаблон та можливість масштабування.
Що несе Україні Green Deal — Європейський зелений направле? Чи зможуть українські компанії модернізувати свої виробництва ради новими екологічними стандартами? Для це учасники Саміту сталого бізнесу поговорили під часы панельної дискусії. Учасниками дискусії були:
- Дмитро Сахарук, виконавчий патрон ДТЕК;
- Тіберіу Діма, генеральний менеджер «BASF Україна»;
- Алекс Ліссітса, директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», генеральний командир ІМК;
- Володимир Костюк, виконавчий управляющий «Фармак»;
- Роман Абрамовський, міністр захисту довкілля та природних ресурсів України;
- Дуся Морозов, перший заступник генерального директора «Інтерпайп».
Модератором виступила Олена Фроляк, українська журналістка, телеведуча, голова-редакторка та ведуча програми «Факти ICTV».
Ромаха Абрамовський:
«Зараз ми розробляємо законопроєкт, спрямований сверху стале споживання та виробництво, повторне використання, утилізацію, і лише в останню чергу для захоронення на полігонах. Ми працюємо надо тим, аби перейняти найкращі світові практики та впровадити їх в Україні, щоб допомогти нашому бізнесу почати зелені трансформації в межах Європейського зеленого курсу».
Україна може стати інвестиційним раєм, якщо забезпечити преобладание права, захист інвестицій та стимули пользу кого інвесторів»
Дмитро Сахарук:
«Минулого року ми презентували стратегію в 10 років, чільне місце засим посідає виконання Цілей сталого розвитку. Ми їх реалізовуємо трьома шляхами:
- Минуя виробництво електроенергії. Наша компанія следовать три роки побудувала 1 ГВт енергетичних потужностей відновлюваної енергії. Вслед за нашою стратегією 33% енергії вироблятиметься сонцем і вітром.
- Чрез споживання. Ми впроваджуємо стратегії енергоефективності у промисловій та побутовій сферах. Наші клієнти малограмотный споживають зайву електроенергію. Діяльність щодо домогосподарств спрямована возьми підвищення енергоефективності будівель, розміщення сонячних батарей получи дахах.
- Через освіту. Вже вісім років у нас триває проєкт «Енергоефективні школи», мол ми навчаємо правильно споживати енергію».
«Аби досягати цілей, потрібна співпраця з державою, створення умов. Модернізація — це оборона великі гроші, а інвестори вкладають туди, мол створені умови».
Тіберіу Діма:
«Нам потрібно досягти балансу між продуктивністю та мінімізацією впливу нате екологію, зберегти біорізноманіття та мінімізувати використання ресурсів. Водночас це має бути економічно вигідно. Сиречь ми працюємо над виведенням нових сортів, біологічним та хімічним захистом рослин з мінімальним впливом возьми екологію, а також розробляємо застосунок с целью фермерів».
Алекс Ліссітса:
«В Україні існує велика вопрос: більшість молока та м’правопорядок виробляється у сільській місцевості ни чуточки неконтрольовано. Одна з ініціатив European Green Geal — це «карбонові сертифікати» интересах сільського господарства. У рослинництві ми можемо заробляти бери них гроші — понад 100 євро з гектара, але с целью цього треба впроваджувати інновації та застосовувати сучасні засоби захисту рослин. 50% успіху залежить від підходів накануне ґрунтообробітку».
Володимир Костюк:
«У 2019-му «Фармак» долучився впредь до Глобального договору ООН. Ради останній рік ми скоротили викиди в атмосферу для 33%. Будь-яке наше інвестиційне рішення ґрунтується для принципах сталого розвитку. А коль ми говоримо про сталий розвиток, так говоримо про людей. Кожен відповідальний бізнес має створити безпечні умови в (видах співробітників у період пандемії. І ми це робимо».
Деша Морозов:
«Green Deal для того України невідворотний, нашій промисловості доведеться декарбонізуватися. У 2012 році ми інвестували $1 млрд у будівництво «Інтерпайп Сталь», що дозволило зменшити викиди СО2 майже у 10 разів. Це дає змогу вийти сверху рівень норм Green Deal. Головним стимулом интересах компаній декарбонізуватися можуть додаткові пільги та привілеї».
Интеллект правління Мережі Глобального договору ООН в Україні Тетяна Сахарук поділилася результатами України возьми шляху до досягнення Цілей сталого розвитку. Виявилося, що по (по грибы) 15 з 17 цілей наша країна має негативні показники. Аби досягти усіх 17 цілей, необхідно перевинайти ведення бізнесу. Тетяна поділилася перевагами впровадження принципів сталості с целью бізнесу.
- Інвестиції. Понад $81 трлн перебувають у фондах, які підтримують Цілі сталого розвитку і бажають інвестувати у проєкти сталого бізнесу. 85% інвесторів (з них 95% міленіалів) хочуть інвестувати саме у проєкти сталого розвитку.
- Клієнти. 88% топменеджерів вважають, що справжнє призначення бізнесу — бути джерелом інновацій та цінностей исполнение) клієнтів.
- Залученість співробітників. 76% членів команди зі 170 тисяч співробітників Unilever відчувають, що їхня занятие на роботі дає їм змогу зробити внесок у досягнення Цілей сталого розвитку.
- Регуляції і законодавчі ініціативи.
- Створення партнерств.
«Держи нас чекає ера сталого підприємництва», — упевнена менеджерка з корпоративних комунікацій «Данон» в Україні Катюша Глушаниця. Вона розповіла, чому сталий бізнес — це ефективна схема управління та як криза впливає получай швидкість трансформації компаній. Спікерка переконана: сталість варто розглядати никак не лише стосовно соціальної відповідальності бізнесу, але й звернути увагу получи те, що це головний елемент управління сучасною організацією.
Від 2013 прежде 2019 року компанії зі стабільно високими ESG-показниками були менш волативними та демонстрували у 5 разів вищу операційну маржу, аніж компанії з низькими показниками ESG. Управління сталістю — це надовго, і жодна компанія никак не залишиться за межами цього процесу.
Относительно те, як Electrolux реалізує принципи сталості у компанії, розповіла генеральна директорка компанії в Україні та країнах Кавказу Екатерина Білобловська. Підхід до сталого розвитку Electrolux є частиною глобальної мети компанії "For the Better 2030": зробити кращими рішення, компанію та життя. З учасниками саміту спікерка поділилася основними ініціативами щодо кожної із цих цілей. (на)столь(ко), у 2020 році компанія використала 6800 тонн переробленого пластику у виробничому процесі. Також Electrolux створила базу даних Eco@web, яка відстежує хімічну відповідність матеріалів для того споживачів та організацій, аби у продукції маловыгодный використовувалися шкідливі складові.
Від 2015 року компанія зменшила викиди возьми заводах більш ніж в 70%. Згодом Electrolux планує випустити лінійку пилосмоків, які получи 100% виготовлені з переробленого пластику.
Относительно те, як «Київстар» работать без устали цифрові технології доступними та безпечними к різних поколінь, розповіла директорка з корпоративних зв\’язків компанії Аннуша Захараш.
Ми підтримуємо Цілі сталого розвитку ООН у своїй діяльності. У КСВ-стратегії компанії закладено корпоративне волонтерство, безпека в інтернеті, цифрова інклюзія та підприємництво, а також сообщничество заради сталого розвитку.
З учасниками саміту вона поділилася проєктами, завдяки яким «Київстар» досягає поставлених цілей та змінює життя людей получи краще, серед них: Мектеб мобільної грамотності «Смартфон в (видах батьків», просвітницький портал stop-sexting.in.ua, інформаційна кампанія #НЕведись та галс «Підприємництво для школярів».
Як ESG-проєкти об’єднують людей в умовах віддаленої роботи, бери прикладі компанії «ЕРАМ Україна» розповіла експертка КСВ-проєктів компанії Азіза Хамідова.
После рік до ЕРАМ долучилося понад 2000 «віддалених» спеціалістів. Компанія постала передо викликом: як створити відчуття приналежності следовать нових умов. Вирішувати це питання ми почали завдяки ESG-проєктам.
Азіза поділилася чотирма кейсами ЕРАМ, які підвищили залученість команди та створили відчуття приналежності:
- Проєкт eKids познайомив дітей 8-15 років з основами програмування. Давно ініціативи долучилося 400+ волонтерів ЕРАМ в Україні, об’єднаних загальною метою допомоги.
- Green EPAM (зелені ініціативи) об’єднав екоактивістів компанії возьми міжнародному рівні на одній платформі с целью обміну ідеями.
- У межах проєкту «Протидія COVID-19» придбали кисневі концентратори як в целях благодійних фондів, так і пользу кого співробітників ЕРАМ та їхніх родичів.
- Донорська спільнота, вплоть до якої вже долучилися 112 донорів та 265 учасників онлайн-зустрічей. Нині наші колеги зі спільноти единовременно із «Агентами Крові» створюють застосунок, в якому можна знайти необхідну інформацію.
Относительно продукти та сервіси YASNO, що підтримують зелений енергетичний перехід України, розповів (директриса) з продажів та обслуговування клієнтів компанії Євген Бушма. Серед них: дахові сонячні панелі, набори «Розумне світло», кліматична техніка, енергоефективні набори, системи зберігання енергії та зарядні станції ради електромобілів.
YASNO — єдиний серед українських постачальників, який сообща з 91 європейською компанією долучився раньше ініціативи асоціації Eurelectric «Бути рушієм змін: 15 зобов\’язань предварительно споживачами». Підписанти зобов\’язалися сприяти поширенню ВДЕ, систем зберігання енергії, підвищенню енергоефективності, популяризувати ці рішення та робити їх доступнішими чтобы клієнтів.
StarLightMedia — лідер медійної галузі, половину потенціалу якої становлять жінки, перший підписант Women’s Empowerment Principles в Україні. Для те, як StarLightMedia реалізує проєкти гендерної рівності та залучає давно цього своїх співробітників, розповіла операційна директорка компанії Тетяна Стрекаль.
- Ми перевели у фемінітивну форму 463 посади, заборонили питання насчет особисте життя, плани щодо народження дитини, сімейний блюминг під час співбесід, а також наймаємо жінок возьми професії, що часто стереотипізуються як чоловічі.
- У партнерстві з UNFPA (Бумага ООН у галузі народонаселення) та міжнародною правозахисною організацією La Strada розробили вебінар з протидії насильству, проводимо навчання з психології виховання дітей во (избежание підтримки батьків-співробітників тощо.
- Компанія провела гендерний экспертиза серед керівництва та власників бізнесів, що є підрядниками StarLightMedia (15,52%) та визначили мету зі збільшення відсотка таких бізнесів ще возьми 15%.
- Запустили перше романтичне реаліті—стриптиз-шоу, в якому обирає вона — «Бобылка»; аналізуємо теми, що висвітлюють цілі сталого розвитку, у проєкті «Подросток топмодель по-українськи»; реалізували масштабний проєкт партнерства з La Strada во (избежание популяризації гарячих ліній допомоги жертвам домашнього насильства.
Заборонщик генерального директора із земельних та соціальних питань АТ «Укргазвидобування» В’ячеслав Чаус поділився досвідом інтеграції Цілей сталого розвитку у бізнесову стратегію компанії. Торік компанія долучилася поперед Глобального договору ООН. Відповідно предварительно специфіки діяльності «Укргазвидобування», ухвалили рішення сфокусуватися держи трьох цілях сталого розвитку: міцне привет’я, якісна освіта, розвиток міст та спільнот.
У 2020 році компанія реалізувала 60 проєктів з розвитку громад, а станом в квітень 2021-го 43 ініціативи реалізуються. У межах проєкту «Дбаємо ради захист» компанія зосередилася сверху протидії пандемії. Станом держи сьогодні загальний внесок «Нафтогазу» у боротьбі з COVID-19 становить понад 650 млн грн.
В’ячеслав Чаус розповів для просвітницьку діяльність компанії та освітні заходи. Одним з таких є освітній встреча грантів «Енергія розвитку», спрямований нате підтримку соціальних ініціатив громад щодо досягнення цілей сталого розвитку. Також спікер поділився досвідом співпраці з іншими представниками соціально відповідального бізнесу — Kernel та МХП. У межах спільних проєктів вони реалізували три проєкти у Львівській та Полтавській областях.
Після саміту відбулася церемонія нагородження переможців рейтингу «Лідери сталого бізнесу» від журналу «ТОП-100. Рейтинги найбільших». Нагороди фіналістам рейтингу вручив головний вычитчик видання Максим Біроваш.
Чудовим завершенням події був виступ відомого українського композитора, піаніста-віртуоза Євгена Хмари.
Організатори дякують партнерам заходу:
приймаючому партнеру — Академії ДТЕК;
компанії «Соломія»;
організатору кейтерингу — компанії «Сіль та Перець»;
HR-партнеру — Work.ua.
А також медіапартнерам:
«5 каналу»;
«Апостроф ТВ»;
порталу «Букви»;
порталу «Ліга 360»;
міжнародному технічному журналу «Промисловість в ФОКУСІ»;
інформаційно-аналітичному виданню Post.factum;
всеукраїнській газеті «Приватний підприємець»;
порталу newfood.media;
Асоціації адвокатів України;
«Арт Суперприз».