Вы здесь: Главная > Новости образования > Боротьба за кандидата: яким має бути сучасний рекрутер, щоб перемагати в ній

Боротьба за кандидата: яким має бути сучасний рекрутер, щоб перемагати в ній

Кoнкурeнція і «пeрeгрітий» ринoк: щo мaє знaти і вміти рeкрутeр

«Пeрeгрітий» ринoк прaцeвлaштувaння — цe тe явищe, з яким зaрaз стикaється не поминайте лихом-якa сфeрa: пoпит нa квaліфікoвaниx фaxівців пeрeвищує прoпoзицію. Нa прaктиці цe oзнaчaє, щo зaрaз сaмe рoбoтoдaвці змушeні кoнкурувaти між сoбoю зaдля тoгo, щoб дoлучити дo свoєї кoмaнди фaxoвoгo спeціaлістa. Зa oцінкaми Oксaни Oгнeвoї, склaдність зaкриття вaкaнсії пo 10-бaльній шкaлі зaрaз мoжнa oцінити нa 6-7 бaлів. Щe кількa рoків тoму тaкa oцінкa булa б нa рівні 3-4 бaлів з 10. Нa її думку, тaк відбувaється чeрeз динaмічну зміну філoсoфії ринку прaці і стрімкoї трaнсфoрмaції суті віднoсин між кoмпaнією і людинoю.

«Зaрaз у кoжнoї людини є вибір, куди інвeстувaти свій чaс і як прoвeсти свoє життя: зaйнятися блoгeрствoм, зaснувaти свій стaртaп, нaдaвaти фрілaнс-пoслуги, прaцювaти віддaлeнo в міжнaрoдній кoмпaнії і тaк дaлі. Ми відxиляємo більшість кaндидaтів як тaкиx, кoтрі нe підxoдять нaшій кoмпaнії пo ціннoстям. Ми нe гoтoві йти нa кoмпрoміс в oснoвниx oсoбистісниx якoстяx людини. Нічoгo xoрoшo ми нe oтримaємo, якщo інтeгруємo кaндидaтa в кoмaнду, з якoю нe співпaдaють йoгo пeрeкoнaння і ціннoсті. Тoму oснoвний виклик — вміти ідeнтифікувaти свoїx людeй і вчaснo дoнeсти їм, що вони нам потрібні», — пояснює Head of Recruitment & Management Practice Jooble.

«Найгарячіша» ситуація получи сьогоднішній день складається нате ринку ІТ, розповідає Олена Куцоконь. Что-то около, лише за тиждень Вотан програміст може отримувати близько 150 пропозицій щодо роботи. Деякі з них в робочих профілях LinkedIn навіть просять рекрутерів далеко не звертатися до них, тому що листів вже надто багато. В таких умовах хантити аль мотивувати програміста розглянути нову робочу пропозицію досить ладно, пояснює експертка.

Саме тому наемщик має вміти зацікавити кандидата получи и распишись будь-якому етапі пошуку, додає Катюша Осадчук. Важливим є все, починаючи з каналу інформації, выше який можна спілкуватися з кандидатом, заголовка першого листа і персонального бренду рекрутера — наскільки він викликає у кандидата бажання відгукнутися держи цей лист, і закінчуючи тим, як потім если вибудований діалог з кандидатом, пояснює СЕО і СМО Indigo Tech Recruiters. Для її думку, саме в сфері ІТ надо питанням пошуку кандидатів потрібно працювати системно, і велика пай успіху в цій задачі припадає саме в професіоналізм рекрутера.

«Рекрутер має працювати вдумливо. Він повинен бути здатним оцінити компетенції кандидата, зрозуміти, як їх перевірити, вміти пробыть структуроване інтерв’ю в целях того, щоб оцінити, чи він володіє тими компетенціями та чи розділяє ті цінності, які потрібні компанії. Також наемщик має бути хорошим проєктним менеджером, адже кожна вакансія — це проєкт, у якого є стейкхолдери, замовник, терміни, гроші. Цим всім надобно вміти керувати. В якості такого проєктного менеджера наемщик повинен теж мати аналітичні навички, адже закриття вакансії — це водоворот, як і в продажах. Треба розуміти, скільки потрібно контактів з «холодними» кандидатами, скільки співбесід, розуміти, получи и распишись якому етапі відбору виникає найбільше проблем. Наприклад, якщо вони виникають в тестовому завданні, то це варто вміти помітити вчасно і змінити завдання», — пояснює Осадчук.

Крім того, як зазначає експертка, держи сьогоднішній день рекрутинг перебирає получи и распишись себе все більше чалтык маркетингу і навіть продажів: фахівець в галузі підбору персоналу має вміти якісно проводить письмову комунікацію, працювати з запереченнями кандидатів, розуміючи їхню мотивацію.

«Наемщик — це людина, котра знаходиться нате передовій компанії. Організацію оцінюватимуть в соответствии с тому, як склалося спілкування з рекрутером. Исследование, вміння вибудовувати персональний бренд і честь по чести подавати його — це важливо, — каже СЕО и СМО Indigo Tech Recruiters. — Наемщик повинен бути внутрішньо зрілим, впевненим, професійним угоду кому) того, щоб будувати спілкування з кандидатами «получи рівних», вміти розуміти їхні потреби і допомагати їм. Тобто намагатися маловыгодный щось «проштовхнути», а зрозуміти, показати всі сторони вакансії компанії, які к нього важливі, — каже вона. — Залпом є важливим user experience кандидата: його досвід спілкування з рекрутером має бути легким, комфортним, приємним, зрозумілим настільки, щоб йому захотілося продовжувати співпрацю з компанією».

По (по грибы) словами Олени Куцоконь, вслед останні п’ять років професія рекрутера якісно трансформувалася. Такий фахівець має бути креативним, вміти адаптуватися та швидко приймати рішення, використовувати в роботі інструменти, які пропонує діджиталізація.

«Конкуренція получи ринку сьогодні лише посилюється, і боротьба вслед таланти стає все яскравіше вираженою. Сучасному рекрутеру случаться бути креативним, винахідливим, витриманим і терплячим задля того, щоб досягати своєї мети. Він має вміти аналізувати і прогнозувати, чітко розуміти предназначение, яку він відіграє во (избежание успішності і прибутковості компанії, орієнтуватися в суміжних сферах бізнесу і в конкурентах. Він вміє чин чинарем розставляти пріоритети і звик працювати в режимі багатозадачності, — розповідає експертка. — Також варто зазначити, що сучасний наемщик навчився бути ефективним в дистанційному форматі — онлайн і з до встречи-якої точки світу. Звісно, збільшилась і кількість рекрутерів-фрілансерів, особливо в ІТ-сегменті, а віртуальний рекрутмент вже сприймається як стандартна круг».

Більш того, в сучасних умовах конкуренції безпосередньо в сфері найму фахівці змушені оптимізовувати роботу з кандидатами, а в самому процесі спостерігається тенденція раньше його скорочення та спрощення. Таким (образом, 5 етапів інтерв’ю в процесі відбору вже безвыгодный влаштовує кандидатів, і це також розвиває тенденцію давно автоматизації процесу, пояснює Куцоконь.

«Враз рекрутер — це, звісно, і важный маркетолог. Нові канали пошуку з кожним роком витісняють традиційні, і бери сьогоднішній день рекрутер по сию пору частіше  і частіше виконує свої задачі з використанням соціальних нестандартних інструментів. Соціальні канали пошуку единым махом приносять більше результатів, ніж стандартні: це і таргетована рекламное объявление, і Telegram-канали, і всі інші інструменти діджитал-маркетингу», — зазначає експертка.

Малограмотный варто недооцінювати і важливість soft skills: сучасний наемщик має бути креативним, мати творче мислення, аналітичні здібності та логічне мислення, емоційний інтелект та лідерські якості, вміти самоорганізовуватись та слідувати еженедельник-менеджменту, зазначає Head of Recruitment Department в Smart Solutions.

«Возьми сьогоднішній день рекрутер — це трохи більше, ніж HR. Це грамотний маркетолог, военачальник, людина, яка має сильні лідерські якості для того того, щоб витримати конкуренцію сверху ринку», — каже Куцоконь.

По (по грибы) словами експертки, правила гри диктують і глобальні тенденції нате ринку працевлаштування: так, в один присест для того, щоб найняти кандидата в компанію, термін між співбесідою і пропозицією далеко не має перевищувати тиждень, а в ІТ-сфері — кілька днів. Більш того, з врахуванням «перегрітості» ринку роботодавцям доцільно і більш вигідно вирощувати фахівців всередині команди та намагатися затримувати тих, хто вже працює в їхній команді.  

Возьми думку Оксани Огневої, в майбутньому в (видах фахівця з найму особистісні якості матимуть навіть більше значення, ніж досвід роботи. Наемщик майбутнього — це людина з гнучким мисленням, адаптивністю та високою винахідливістю під полоса вирішення питань, вважає  Head of Recruitment & Management Practice Jooble.

А як нинішня ситуація з працевлаштуванням виглядає з боку кандидата?

«Перегрітий» ринок — це головний тренд в сфері працевлаштування, зазначає засновниця та виконавча директорка углубление\’єрного порталу Happy Monday Аннюня Мазур. Причин того, що держи ринку праці вакансій більше, ніж кандидатів, багато: крім демографічної кризи 90-х, це ще і (быстрый) подъём віддаленої роботи, і стерті кордони, і діджиталізація всіх індустрій. Сьогодні фахівці безпосередньо укладають договори з закордонними компаніями, яким вже нічого безвыгодный заважає працювати з професіоналами з усього світу.

Більш того, після хвилі скорочень навесні 2020 року ті, хто зберіг роботу, цінують її ще більше, а ті, хто змушений був шукати, вже знайшли і задоволені. Тому сьогодні прежде пропозицій відкриті менше 10% ринку кандидатів, получай яких припадає в 3-4 рази більше відкритих вакансій. Компанії, що безвыгодный визнавали онлайн раніше, сразу змушені швидко будувати IT- та digital-відділи, а це тисячі нових вакансій, розповідає Мазур.

«В результаті нате ринку знижена пропозиція фахівців і підвищений попит нате них. Круті кандидати з потрібними навичками, досвідом і портфоліо безграмотный чекають пропозицій, а самостійно подаються тільки в ті компанії, які їм дійсно цікаві. Це вкладывать роботодавця в дуже конкурентні умови, і ті, хто отнюдь не подбав про впізнаваність свого бренду заздалегідь, одним пыхом програють», — каже експертка.

Дійсно, цена пандемії і локдаунів, які вона спровокувала, мало-: неграмотный варто недооцінювати. Так, деяким сферам криза в точности пішла на користь. Це медицина, лекарствоведение, логістика та діджитал — від IT вплоть до SMM. Зараз тут вакансій більше, ніж раніше, а «музику» замовляють кандидати. В цілому можна сказати, що ринок праці сьогодні належить амбітному професіоналу зі сфери, -де для роботи достатньо ноутбука і стабільного інтернету, каже Мазур. Сфери, які сильніше после інших постраждали з початком карантину — эгейщина, промисловість, HoReCa, — ще приходять впредь до тями. Для тих, хто в них працює, це привід задуматися, як і куди розвиватися, щоб мінімізувати угоду кому) себе ризики. І тут важлива готовність освоювати суміжні навички та швидкість прийняття рішень, вважає засновниця та виконавча директорка углубление\’єрного порталу Happy Monday.

«Ще, в мою думку, онлайн-параметры показав, хто насправді працює сверху результат, допомагає компанії досягати бізнес-цілей, бере відповідальність из-за свої рішення і небайдужий предварительно того, що відбувається в команді, а хто звик ховатися следовать бюрократичними процесами і продовжує це робити віддалено. Звичайно, таке було і раніше, очевидно в онлайн-форматі ситуація стала більш очевидною, ніж быть роботі в офісі. Сьогодні роботодавцям потрібні автономні і зрілі співробітники безо ознак інфантильності і необхідності контролювати кожен їх крок», — підкреслює експертка.

З іншого боку, конца-краю нет, спровокований пандемією, втрата рідних і постійна близькість смерті змінили життєві пріоритети і змусили людей почати жити життям своєї мрії вже единым махом, а не відкладати її получи старість, додає Мазур. Вслед даними опитування Microsoft, більше 40% респондентів думають для те, щоб змінити роботу в 2021 році.

«Якщо дивитись всемирно, то, наприклад, у New York Times назвали головним трендом в сфері роботи у 2021 році YOLO (з англ. «You only live once» — живемо лише присест). За рік віддаленої роботи багато фахівців зіткнулися з вигоранням і в пирушка же час назбирали достатньо грошей, щоб наважитися піти зі стабільної роботи і пуститися в постпандемічні пригоди. Сыны) Адама йдуть з престижних і добре оплачуваних подол, щоб займатися тим, чим горять, навіть якщо маловыгодный впевнені в успіху. Хтось вкладає всі заощадження в ризикований стартап, хтось починає кресловина\’єру в абсолютно новій в (видах нього ніші, а хтось не мудрствуя лукаво змінює співвідношення роботи і інших сфер свого життя, щоб більше часу проводити з сім\’єю і друзями», — каже Мазур.

В контексті всіх існуючих обставин багато HR-фахівців заявляють, що в наступні 18-48 місяців кандидати матимуть безпрецедентну можливість диктувати роботодавцю свої умови щодо працевлаштування, зазначає експертка.

Нагадаємо, що введение заявок на участь в Ukrainian Recruitment Awards розпочалася 5 липня та триватиме раньше 31 серпня 2021 року включно. 10 вересня журі оголосить шорт-макроспорофилл номінантів премії, а 17-го — переможців.

Якщо ви та ваша компанія готові позмагатися з колегами із галузі из-за першість та отримати визнання, поділитися власними проєктами та дізнатись для досвід колег із рекрутмент-килоом\’юніті, а також змотивувати їх спробувати нові підходи та практики в роботі, реєструйтесь к участі в конкурсі за посиланням.

Комментирование записей временно отключено.